Inga Tigrar Finnes Här

Min tur att natta barnet, efter saga och sång och godnattpuss låter diskussionen så här:

barnet: neej gå inte... tänk om det kommer en tiger?!
jag: nää men det kommer inga tigrar...
barnet: aa men...
jag: för pappa och jag har satt upp en tigerfälla i trapphuset!
barnet: *stirrar tyst på mig och sammanbitet på mig*
jag: och kommer det en tiger, då fångar vi den i en bur och matar den med bananer och sen kan den vara baara vår gosetiger och heta Hobbe!
barnet: Aiii!!!

Sen låg hon i en halvtimme med ett krampaktigt tag om mitt huvud och darrade, hyperventilerade och muttrade "tiger tiger" och så fort jag försökte flytta mig skrek hon i panik.  I'm the stepmother of the year

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hahaha, har du någonsin funderat på att bara vara tyst i närheten av barnet? För säkerhets skull..? ;D

2008-11-06 @ 13:34:25
Postat av: Josefine

jag borde verkligen det va? :)

2008-11-08 @ 09:52:32
URL: http://svedberghskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0